fredag den 11. marts 2011

Japan ramt af kraftigt jordskælv!

Imorges vågnede Danmark op til nyheden om et af verdenshistoriens største jordskælv der målte 8,9 på Richterskalaen. Skælvet ramte ud for Japan's østkyst og sendte flere meter høje flodbølger ind over Japan's kyster og der meldes om mere end 1000 dræbte.

Tsunamier har siden 2004, hvor et jordskælv ramte ud for Thailand og hvor flere hundrede tusinde blev dræbt, rørt mig en del. Alligevel synes jeg det er enormt fascinerende at naturen kan reagerer så voldsomt. Prøver Jorden at fortælle os noget, når den nu vælger at reagerer eller er det bare en del af naturen og vejret? - Godt spørgsmål! Jeg synes dog at vi det seneste års tid har set lidt af ekstremerne i de forskellige lande rundt omkring i verden. Hedebølge i Danmark sidste sommer, hård tidlig vinter i Danmark, oversvømmelser i Brasilien og Australien osv. Alligevel vælger vi som mennesker at se blindt til, og leve som vi plejer, for ja, jeg lever da ikke anderledes end normalt og har ej heller planer om at gøre det, selvom man nok egentlig burde.

Som sagt fascinerer disse naturfænomener og katastrofer mig en del, men man burde nok prøve at leve lidt mere miljøvenligt fremover, så vi kan beskytte vor skønne Jord!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar