onsdag den 16. marts 2011

Nyhed i Fitness World: KettleCross og Crosstraining


Så er der nye holdtræningsformer i Fitness World. Det nyeste skud på stammen er KettleCross, hvor man udfordre kroppen til det maksimale med de såkaldte Kettlebells. Holdtimen har elementer fra Crosstraining, der ligeledes er at finde i Fitness World, hvor man bl.a. udfordre og styrker kroppen med håndvægte, kettlebells, sandsække, tove m.m. med en masse funktionelle øvelser.

Disse former for hold er blevet enormt populære, især blandt mænd! Fitness-branchen har længe kæmpet med at få mændene ind på holdene og nu må det siges at være lykkedes. Jeg så dog gerne at mændene også deltog noget oftere på mine hold. Her tænker jeg især på min Bodyfit og Puls/Styrke, da jeg her køre en del cirkeltræning samt øvelser der er militær-inspireret.

Jeg har endnu ikke selv prøvet Crosstraining eller KettleCross, men regner stærkt med at prøve det så snart det er muligt. Jeg er stor fan af den råhed, power, styrke og udfordring som disse hold formentlig kan give samt indeholde. Så er du til maksimal fedtforbrænding, forbedring af konditionen og ikke mindst opbygge en masse styrke med funktionelle øvelser - ja så prøv Crosstraining og/eller KettleCross i Fitness World! Læs mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar