søndag den 8. august 2010

Det længeventede Natural-Selection 2

Det er vidst på tide at der kommer lidt om det længeventede first-person-shooter spil "Natural-Selection 2". Mandag d. 26. juli 2010 udkom Alpha-versionen af NS2. Dette måtte man selvføgelig prøve, men desværre var det ikke nogen succes. Det hakkede alt for meget og nærmest uspilleligt. Dog ved jeg at NS2-udviklerne arbejder og gør alt hvad de overhoved kan for at løse diverse problemer, og der kommer stadig jævnligt updates/patches som man kan downloade på Steam, hvor spillet ligget. Derudover vil jeg gerne indrømme at der er MASSER af potentiale og jeg glæder mig virkelig til spillet kommer op på en beta-version og endda den helt endelige og færdige udgivelse.

Natural-Selection 2 kommer selvfølgelig af det første Natural-Selection spil fra 2002, hvilket var det mest populære uafhængige half-life mod.

Om spillet
I Natural-Selection 2 kan man vælge at spille enten som Marine eller som Alien. Man skal herefter udtænke gode strategier samt have gode evner til at vinde spillet enten via smadring af Aliens hive(s) eller udsletning af Marines og deres station. Derudover kan man også vælge at spillet som Real-Time-Strategy, hvis man blot bliver commander. Her står man for den overordnede strategi samt bygning af diverse bygninger. Dette er en rigtig interessant feature, som sjældent ses i andre spil. Derfor kan NS2 sagtens være interessant for dem som enten mest er til FPS eller RTS-spil.
Jeg er som sagt rigtig spændt på at se det færdige resultat som jeg har rigtig store forventninger til. Jeg spillede også Natural-Selection 1 og fandt dette spil rigtig sjovt, socialt og det at man kunne udtænke diverse strategier og taktikker gjorde også spillet fuldendt efter min smag.

Vil man pre-order spillet eller læse mere om det, kan det gøres her. Jeg vil i hvert fald opfordre alle til at gøre det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar