torsdag den 19. august 2010

Problemer med at blive mæt om morgenen?

Er du en af dem der kunne spise en del om morgenen uden at blive helt mæt? - Ja jeg er nok selv en af dem. Jeg sætter virkelig pris på min morgenmad, men har rigtig svært ved at blive mæt i længere tid. Og vil man gerne spise sundt samt ikke smide alle dagens kalorier væk i morgenmaden, ja så er det temmelig svært, for mig, at blive mæt.

Har netop siddet og læst en del om hvad et godt, sundt og ikke mindst mættende morgenmåltid skulle bestå af. Det bedste jeg kom frem til, var sjovt nok den helt traditionelle havregrød! Ja, du læste rigtigt, havregrød. Den varme havregrød er rigtig mættende og det er simpelthen fordi man spiser den langsomt samt at fibrene allerede virker når de når mavesækken og ikke først nede i tyndtarmen som de rå havregryn. Derudover bør man til sin havregrød spise en lille håndfuld nødder samt et revet æble. Nødderne tilføjer sundt fedt samt protein, som også er med til at gøre dig mæt længe og æblet stabiliserer dit blodsukker.

Det er klart noget jeg vil prøve i fremtiden for at se om det virkelig virker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar